ENNAMOON K.
23, ocpd-perfectionist & clumsy chemist
i ii iii

kmk 2nd sem ; preparation entering 3rd sem
Monday, May 27, 2013 • 1:38 AM
Aku sedang demam Mobile Suit Gundam OO Anime.

Assalamualaikum! Acece, tajuk dalam BI tapi saya tulis BM okayhs! Tak pun bahasa rojak ja. Dicampur pulak dengan sedikit Kedah memang piaaauuu la. Sebut pasal preparation, aku ada lagi 6 hari untuk duduk di rumah tercinta nih. Ahad depan dah kena balik Matriks. Jadi senior ok! Segala kelengkapan dah dibeli, cuma yuran sebanyak RM290 ditambah pula dengan baju batik RM70 memang berjaya mengempiskan poket ayah aku.

Mama and adik aku semalam teman aku pi Kulim Landmark. Mula-mula sampai terus ke kedai buku Hasani. Memperhabiskan Baucer Buku 1Malaysia. Tarikh akhir kan 30hb ni. So aku memang blur buku mana aku nak beli. Novel? Aku tak berapa layan. Tapi last-last beli 4 novel jugak. Novel yang aku buleh tahan sikit pun novel yang berkaitan dengan zaman kesultanan melayu melaka. "Okay Ina hang memang tak buleh blar ar. Layan novel yang membosankan". Well, aku sering dengaq ayat tue bila depa nampak aku baca buku jenis cam tu. Hah apa aku kesah? Aku memang suka bab-bab Sejarah ni. 

Novel yang pernah aku baca berkaitan dengan zaman yang lebih kurang sama tu, ialah hasil karya Zaki Zainol, yang berjudul Takluk Jagat : Bisikan Ariasha and yang kedua, Takluk Jagat : Amukan Indera Bumi. Makkk oiii, tabik spring ar, hasil penulisan dia memang cantik! Then, skarang aku sambung dengan penulisan Ramlee Awang Murshid iaitu siri Laksama Sunan dengan kisah cintanya bersama Haryani. Novel zaman moden plak aku beli M.A.I.D hasil penulisan Suri Ryana. 

Habis pasal novel, kita cakap pasal ilmiah. Aku beli Al Quran yang harganya RM70. Memang cantik. Berkenan di hati. Yang lain plak, buku Khutbah Rasulullah : Wasiat Agung buat Umat Tercinta, Koleksi Terpilih Doa Pelajar : Bekalan untuk Menuntut Ilmu, Demi Masa, Novel Sejarah Islam : Perang Uhud, dan beberapa buah buku adik aku, Berfesyen Cara Islam dan buku mak aku, Resepi Masakan. Hajat di hati nak cari Kamus Dewan Bahasa, tapi bila pi tanya, depa kata dah habis. Ok fine. 

Habis saja beli buku, aku pi makan plak. Pekena sepinggan Laksa. Adik aku makan Yong Tau Foo. Mak aku makan Hotplate Black Pepper Sauce Chicken. Kenyang lagi sedap. Habis makan, pi serbu Giant. Aku beli socks hitam gaya gothic yang slalu aku pakai. Shampoo Clear, Krim Safi, Deodorant and Perfume Enchanteur. Downy Softlan, Sabun Serbuk and Sunlight untuk basuh pinggan. Aku keluar pergi ke Guardian, beli 2 pencuci muka Tanaka White Double Whitening. Aku bab-bab ni tak kedekut nak kongsi ngan orang. Muka aku pon bukan licin sangat. Kat matriks tidur lewat study ngan wat tutoran, kat rumah tidur lewat duk khatam anime. Tak dak beza pon =.=

Ha! Aku beli slipper baru. Yang slipper lama AngryBird tu memang licin. So aku beli Flipper! Hitam Merah, kiut gitu. Pensel mechanical aku hancuq plak. Aku beli yang baru la. Hajat nak tengok wayang, tapi abah tak dak. So tak best la. Aku kalau buleh nak tengok wayang satu famili, baru ada feel. Hmm, hari ni budak baru dah masuk matriks rasanya. Hope hampa buleh survive la minggu orientasi tahap gila tu. hahaha. Well, there is nothing i want to say. Then, Sayonara assalamualaikum.

ps : Spek mata dah buat. Isnin nak pi ambik. 
Saya dah rabun =,=

Labels: , ,


Author
                  

New Stories

  • kmk 2nd sem ; ending
  • kmk 2nd sem ; 2nd long story
  • kmk 2nd sem ; 2nd ups result
  • kmk 2nd sem ; 3rd outing
  • kmk 2nd sem ; pre - 2nd ups
  • kmk 2nd sem ; 2nd outing
  • kmk 2nd sem ; 1st pspm result
  • kmk 2nd sem ; 1st outing
  • kmk 2nd sem ; beginning
  • kmk 1st sem ; momento

  • Archive

    » 2016
    » 2015
    » 2014
    » 2013
    » 2012
    » 2011

    Footprints


    Credit

    Design and template originally by Ayuni and re-edited by ENNAMOON K.